Külasta meie pressikeskust / 11/01/2012

Uus ELi rehvimärgis: mida see tähendab minu jaoks?

Opis: Tyre labelling.

 

Opis: http://www.michelin.co.uk/content/img/learnShareArticles/293x245_All_Grades.jpg

Sõiduautode ja kergveokite rehvimärgistus kehtib alates 1. novembrist 2012 vastavalt Euroopa määrusele (EÜ) nr 1222/2009.

Uus määrus teeb märkimisväärseid edusamme tarbijainfo edastamises rehvi ohutuse (märgpidurdus) ja rehvide keskkonnamõju kohta (veeretakistus ja välismüra).

Märgistusel kasutatav graafika võib olla tuttav, kuna seda kasutatakse juba majapidamisseadmetel ja hiljuti hakati kasutama ka uutel autodel, kuid mis kasu on sellest tarbijatel?

 

Võrrelge kütusesäästlikust

Opis: Image: Fuel Economy Label Kasutage seda diagrammi, et näha, kuidas rehv mõjutab kütusekulu.
Kütusesäästlikkust hinnatakse vahemikus A-st (kõige säästlikum) G-ni (kõige vähemsäästlik).

Säästke kuni 140 eurot või 80 liitrit kütust rehvi eluea jooksul. See kehtib autodele, mis on varustatud nelja A-klassi rehviga ja mis sõidab kiirusel 80 km/h – see kasutab 7,5%1 vähem kütust kui G-klassi rehvid.
Tulemused võivad varieeruda vastavalt auto tüübile või kliimatingimustele, kuid tulemuste erinevused on tõestatud.

Võrrelge pidurdust märjal teekattel

Opis: Image: Wet braking distances Sellel graafikul hinnatakse, kui hästi rehv pidurdab märgades tingimustes. Tulemuslikkust hinnatakse vahemikus A-st (kõige turvalisem, lühim pidurdusteekond) kuni G-ni (kõige ohtlikum, pikima pidurdusteekonnaga).

Peatub kuni 4 auto pikkuse võrra varem. Autode korral, mis on varustatud nelja A-klassi rehviga ja mis sõidavad kiirusel 80 km/h, võib pidurdusteekond olla kuni 18 meetrit või 30%1 lühem, kui G-klassiga rehvidel.


Võrrelge välismüra klassi

Opis: Image: Noise Level Label See diagramm näitab teile rehvi mürataset detsibellides (dB). 3 lainega piktogramm näitab teile,

kuidas see suhestub tulevaste kohustuslike Euroopa piirmääradega. Rehvimüra, mis on kuuldav väljaspool autot, ei pruugi ilmtingimata seostuda sellega, mida te kuulete autos sees.

3 musta lainet = kõige mürarikkam rehv. Tase on suurem kui tulevane piirmäär, kuid vastab tänastele müraregulatsioonidele
2 musta lainet = keskmine rehv. Müratase on võrdne või kuni 3 dB (A) võrra madalam tulevikus kehtestuvast piirmäärast
1 must laine = madala müratasemega rehv. Müratase on 3 dB (A) või enam alla tulevikus kehtestuva müra piirmäära

3 dB ei tundu olevat palju, kuid on tegelikkuses kahekordne müratase!

 

Mida veel arvestada rehve valides?

Märgistus on hea algus, kuid sama olulised on veel 3 omadust:

Rehvi pikaealisus: kauakestvad rehvid on teie jaoks pikema aja jooksul vähem kulukad. Õige rehv võimaldab teile teiste rehvidega võrreldes enam kui aasta lisasõitu.

Juhitavus maanteel: 25% õnnetustest2 toimub kurvides.

Pidurdamine kuival teel: 70% avariidest2 toimub kuival teel.

Arvake, kes toodab rehve, kus kõik need olulised omadused on olemas…

Meie insenerid on üle 120 aasta olnud teerajajad ja täiustanud rehve, mis kannavad neid olulisi omadusi, nagu ka need 3 tegurit, mis on loetletud uuel märgistusel. Micheliniga saate nautida suurepärast sõiduomaduste tasakaalu – järeleandmisi tegemata.

Soovite oma rehvidelt suuremat kütusesäästlikkust ja ohutust?

Teil tuleb anda omapoolne panus…

Rehvid on vaid üks oluline osa, muutuse saate teha teie juhina.

Ökosõit: vältige liigset gaasipedaali vajutamist ja nautige arvestatavat kütusesäästu pikema aja jooksul.

Õige rehvirõhk: kontrollige regulaarselt, et tagada minimaalne energiakadu, mida põhjustab liigne veeretakistus, ja optimaalne haarduvus märjal maanteel.

Hoidke vahekaugust: ohutu pikivahe eessõitva autoga vähendab õnnetusse sattumise ohtu.

1) Sõiduomadused on mõõdetud vastavalt määruses EÜ 1222/2009 kehtestatud katsemeetoditele. Euroopa Nõukogu mõju hindamise analüüs SEK (2008) 2860.

2) Verkehrsunfallforschung (VUFO) ja Dresdeni tehnikaülikool: 10 aasta jooksul toimunud 10 000 liiklusõnnetuse analüüs.

Lengvuju automobiliu padangos

lithuanian Michelin Dealerships

Michelin Press Centre